piątek, 21 grudnia 2012

"Śledź w oleju po gdańsku", 170g (Graal)

"Śledź w oleju po gdańsku", 170g (Graal)
Konserwa rybna sterylizowana.
cena detaliczna: ok. 3,80 zł
liczba kalorii: 720 kcal





Ryby w puszce to typowy "produkt kolacyjny". Wprawdzie niektórzy jedzą je na śniadanie, ale raz że to niezdrowo na żołądek - wpieprzać coś zimnego i tłustego z samego rana, a dwa że człowiekowi pachnie potem z pyska jak szczupakowi po sobotniej imprezie na stawie u wujka Ryśka Okonia, nawet gdy przed wyjściem z domu przepłuka gardziel Domestosem.

Kierując się powyższą logiką, do konsumpcji przystąpiłem o 6.45 rano, zaraz po wzięciu porannego prysznica (zaskoczyłem Was, co?). Chciałem się sprawdzić w pojedynku między rybą, a istotą ludzką, przy czym byłem tak zaspany, że do samego końca nie byłem pewien kto kogo będzie tu wpieprzał.


Opakowanie nie wyróżniałoby się niczym specjalnym - ot zwykła metalowa puszka z odzysku i ryba otoczona pietruchą na etykiecie, bo przecież nie tramwaj - gdyby nie to, że mój haczyk do otwierania znalazł się nie z tej strony co trzeba. Po oderwaniu kawałka etykiety szczęśliwie udało mi się otworzyć puszkę, ale pewien niesmak pozostał. Jeżeli ktoś popełnia taki błąd z mechanizmem otwierającym, może równie dobrze "przeoczyć" kawałek ludzkiej ręki w sałatce. Na odwrocie puszki producent chwali się jeszcze tym, jakich to wspaniałości nie zawiera jego produkt będący źródłem "Witaminy D", "Witaminy B12" i "kwasów Omega3". Można z tego wszystkiego wysnuć (skądinąd mylny) wniosek, że wyrób przedłuża o sto lat życie nie tylko konsumenta, ale i jego rodzeństwa, dziadków, teścia i aligatora sąsiadów.


Otwarcie puszki przyniosło niestety kolejne rozczarowanie. Produkt zawiera bowiem mniej więcej tyle samo ryby (50%) co oleju (46%) i równie dobrze można by go sprzedawać pod nazwą "Olej w śledziu po gdańsku" (z czego można wysnuć jeszcze bardziej mylny wniosek, że pozostałe 4% to właśnie Gdańsk). 


Co do smaku, to może zabrzmi to niewyszukanie, ale produkt smakuje... rybą (gdańska nuta jest mało wyraźna, ale daje się odczuć). W konsumpcji jest raczej delikatny, choć lekko kwaskowaty, co niestety wskazuje na to, że do high-endowych wyrobów z wyższej półki sporo mu brakuje. Olej nie przeszkadza, z łatwością daje się odseparować i nie czuć go w smaku śledzi, ale jednocześnie nie mogę się pozbyć wrażenia, że gdybym doprawił produkt cebulą - smakowałby o wiele lepiej (produkt, nie olej). Być może wkrótce się o to pokuszę i okraszę poniższy tekst stosownym appendixem.

(śniadanie "Pana od Doktryn" na WPiA UJ)

Podsumowując - nie mogę szczerze polecić graalowskich "Śledzi w oleju po gdańsku", ale jednocześnie nie mam zamiaru odradzać ich zakupu. Nie zrozumcie mnie źle - gdyby Jezus cudownie rozmnażał te ryby, nikt by się nie otruł, ale jego kazania z pewnością cieszyłyby się mniejszą popularnością. Próbujcie tylko na własną odpowiedzialność! Jak dla mnie - 4/10!

2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba takie puszki jadł każdy z nas i muszę przyznać, ze ja również od czasu do czasu lubię taką rybę zjeść. Jeśli natomiast chcę dobrej jakości produkty to z https://mowisalmon.pl/produkty/ za każdym razem dostaniemy pysznego łososia.

    OdpowiedzUsuń